Sidevisninger i alt

lørdag den 6. august 2011

To tænder og en fantastisk (not so much) idé!

Der har efter ferien her ikke været noget som helst gang i min blog.. And er ved at få to tænder, og de irriterer ham = ingen søvn til moar :-( Han er ikke ked af det, men han sover så uroligt, at han bliver nødt til at ligge imellem Clausen og jeg, så vi hurtigt kan berolige ham, inden han vågner helt.. Og når man har sådan en lille benspjætter, som vil ligge limet op mod mors ansigt, så er det bare svært, at få noget ordentlig søvn..
Har osse fået den fantastiske (lidt ironisk må man godt være, når man er ved at gå sukkerkold!) idé, at udfordre min søster og far til at leve sundt, uden sukker og sovs, med restriktioner på sodavand, alkohol og cigaretter, og masser af motion.... I 4 HELE UGER!!!! Vi er på dag 4 nu, og det er rigtig svært at undvære lørdagssnolleret her til aften. I går var jeg til 4 års fødselsdag med boller, kage og islagkage - og jeg spiste kun melon og vindruer!! Tror aldrig jeg har været mere stolt af mig selv på madfronten, som jeg var i går, da vi kom hjem. Super stolt og vildt hidsig, så mandse kunne næsten ikke snakke til mig.. Men, det gik heldigvis over i løbet af natten. OG SÅ SVEDER JEG SOM EN GAMMEL SELVDØD GNU MED DÅRLIGE TÆNDER!! Herre jemini, hvor sveder man bare meget, når man nærmest er på detox kur! Har aldrig oplevet noget lignende - og det er jo egentlig lidt skræmmende, at der sker så meget med sin krop, bare fordi man fjerner sukker, ik? Jeg har også oplevet, at når jeg kommer i pressede situationer (pånær lige efter-fødseldags-episoden), magter jeg dem på en hel anden måde. Især om natten, hvor jeg førhen har stået og talt til 10, inden jeg gik ind til And for 213'ende gang, kan jeg nu meget nemmere tage det roligt og bliver ikke så frustreret, når And ikke vil sove. Det er vildt, at ens spisevaner påvirker sine handlingsmønstre SÅ meget!
Jeg glæder mig til, at den første uge er overstået - det skulle være den svære tilvænningsfase, hvorefter det bliver nemmere at leve uden kage (uhm, kage!) og sodavand.... Men lige nu - er det SVÆRT!

2 kommentarer:

  1. Synes det er superflot at I gør det.. Kunne godt selv trænge til det, men pyyyh det er alligevel lidt af en beslutning, for man skal jo også være opsat på at gennemføre det, og det tror jeg ikke jeg kan lige nu.. Men lige pludseligt en dag, så tager jeg beslutningen.. Synes I er seje - go for it!!

    SvarSlet
  2. Du er for sej søs - det er bare så godt gået med den der føs´da-uden-kage-og-slik-og-alt-muligt-andet-lækkert....YOU ROCK!
    Knus

    SvarSlet